slide show

Hos pappas kusin

Hej!
Igår var vi hos pappas kusins ( Marie ) häst och den som ägde gården hade också en häst båda var fjordingar :) Men när vi kom igår vid 10:30 så mockade vi i Fionas ( Maries häst ) box och sen tog vi in dem Isabelle fick ta Fiona och jag fick ta den lite mera krångliga fast det gick bra ändå :) Sen borstade vi Fiona och Milo ( som var ägaren på gårdens häst ) Jag borsatde på Milo och isabelle tog Fiona. Sen när jag var färdig så gick jag och hjälpte Isabelle med Fiona eftersom vi skulle rida på henne. Efter vi sadlat och tränsat så gick vi ut och jag fick börja rida på Fiona och isabelle fick gå bredvid med mamma, pappa, Yoshi ( Maries hund) och Marie gick bredvid Fiona med ett grimmskaft som extra stöd om Fiona skulle bli rädd för fjordingar är lite kraftiga om hals och sånt. Men jag och Isabelle byte med att rida och hålla i Yoshi. Vi var ute i ca 2 timmar på skogsprommenad. När vi kom tillbaka så fixade vi i ordning vatten och mat åt Yoshi och vi fick ta en varsin festis och borsta i ordning Fiona. Sen tog vi ut dem i hagen och fodrade. Bilderna kommer efter det här inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0