slide show

Varför jag började rida

Anledningen till att jag började rida var för att jag gillade hästar och jag hade ridit lite gran på ponnyridningar och några kompisar red också så hade jag följt med i bland. Det är nog anledningen till att jag började med ridning. Jag började rida efter jag fyllt 7 år.  Min första häst jag red hete Hazel och kallades för "trassel sudd". 
Han var också den första häst jag ramlade av ;) Jag älskar att rida för att jag verkligen älskar hästar och att man lär sig så mycket om hur man ska kontrollera en häst som är mycket större än en själv. Man tränar också magen, balans, armar, ben och rygg. Jag gillar också att man kan gosa och bara vara i stallet och pyssla om hästarna som kan vara riktigt gosiga och snälla. Det är också mysigt att rida ut i skogen och bara få vara ute även fast jag inte rider ut själv har bara ridit ut i min ridgrupp och med pappas kusin som har en Fjording. 
Det jag gillar mest innom rida är hoppning och uteritt. Visst gillar jag att rida markarbete och dressyr men det kan vara lite långtråkigt i bland men det är också roligt att få lära sig dressyr för det är väldigt bra att lära sig man får bättre kontakt med hästen tycker jag. 
Jag tror jag fick med allting som jag gillar med ridning och varför jag började.
en bild från första gången jag red.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

:D

2013-04-13 @ 20:21:31
URL: http://emmaostensson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0