slide show

Gårdagens Ridpass

I går red jag Grey och vi hade markarbete. Vi körde lite öka och minska men jag behövde inte öka någonting sa Mia ( vikarien ) för att Grey han var så pass pigg att han började galoppera även om jag red lätt i traven och tog så halv halter hela tiden men han lyssnade inte. Men när vi skulle rida över bommarna så skulle vi sakta av till skritt mellan den första serien och andra serien och Grey han ville inte riktigt det men tillslut gick det. Sista varvet när vi skulle gå över bommarna men uttan skritt övergången då skulle vi hålla samma trav över hela serien och det gick bra för mig och Grey för han var nog lite slutkörd så han orkade inte riktigt öka så mycket. Men gårdagens ridpass är jag nöjd över för jag fick Grey att lugna ner sig riktigt bra och till och med kunde han trava på lite halv långa tyglar utan att försöka sticka i väg i galopp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0